اخبار

بیمه ها یک هزار میلیارد تومان به دانشگاه های کلان‌ منطقه غرب کشور بدهکارند

بیمه ها یک هزار میلیارد تومان به دانشگاه های کلان‌ منطقه غرب کشور بدهکارند
 
 
صبح روز چهارشنبه نشست مشترک روسای دانشگاههای کلان منطقه آمایشی ۳ کشور با اعضای کمیسیون بهداشت و‌ درمان مجلس شورای اسلامی در همدان برگزار شد. 
 
دکتر مرادی رییس کلان منطقه در این نشست با بیان اینکه عدم پرداخت به موقع مطالبات بیمه ای و طلب حدود یک هزار میلیارد تومانی دانشگاههای کلان منطقه از بیمه ها پرداخت به همکاران ، شرکت ها ، بازار و... را با مشکلات زیادی مواجه ساخته  است گفت: لازم است در این زمینه اقدام‌ جدی صورت پذیرد و‌ یا تکالیف دانشگاه ها کم‌شود.

 

وی همچنین گفت:پرداخت حق مناطق عملیاتی در دانشگاهها تبدیل به مشکل شده زیرا بودجه مشخصی برای آن در نظر گرفته نشده است.

 
دکتر مرادی افزود: عدم‌ وجود بودجه پرداخت پاداش بازنشستگی موجب نارضایتی بازنشستگان محترم و‌ فشارهای زیادی به دانشگاهها شده است.
 
وی طرح افزایش پذیرش ظرفیت دانشجویان پزشکی با توجه به مشکلات گوناگون از جمله کمبود فضای فیزیکی ، کمبود اساتید ، مشکلات بودجه ای ، اشباع بازار کار و ... را نیازمند بررسی کارشناسی بیشتر دانست. 
 
دکتر مرادی همچنین افزود:برگزاری راهپیمایی اربعین و ‌میزبانی این‌ دانشگاه ها مستلزم‌ توجه به تخصیص اعتبارات لازم است.
 
رییس کلان منطقه بیان کرد: توجه به آموزش و‌ پژوهش نباید در سایه زحمات زیاد بخش های بهداشت و‌ درمان فراموش شود چرا که این امر تبعات زیادی در آینده کشور خواهد داشت.
 
دکتر مرادی در ادامه با بیان اینکه تبلیغات گسترده در فضاهای مختلف از جمله فضای مجازی و‌ حتی تریبون های رسمی چون صدا و‌سیما علیه پزشکان پسندیده نیست گفت:مقایسه همه پزشکان با ۱۰٪ از پزشکان‌ پردرآمد کشور صحیح نیست و این‌ در حالیست که تعرفه تمام صنوف و‌ مشاغل افزایش پیدا کرده است اما هنوز پزشکان با تعرفه های قبلی در بیمارستان ها کار می کنند.
 
وی اظهار داشت:عدم تناسب بخشنامه ها با وضعیت موجود موجب مشکلات فراوانی می شود و لازم است در این زمینه در تمام معاونتهای وزارت بهداشت بازنگری شود.
 
وی عنوان کرد:طرح های عمرانی در اکثر دانشگاهها یا متوقف شده و یا با مشکلات متعددی دست به گریبان است. 
 
رییس کلان منطقه حقوق دستیاران تخصصی را نیازمند بازنگری دانست و گفت:زحمات زیادی در بیمارستانها بر دوش این عزیزان است اما حقوق ناچیزی به آنان تعلق می گیرد.
 
۶ شهریور ۱۳۹۸ ۱۲:۳۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

 


  • آدرس:خیابان دکتر شریعتی - بالاتر از خیابان شورا - مقابل اداره پست
  • کدپستی: 6713954658
  • تلفن: 37277164
  • پست الکترونیکی: fac_dentistry@kums.ac.ir