دفتر
مطالعات
و
توسعه
آموزش
علوم
پزشکی (EDO) بهعنوان
محور
آموزش
در
هر
نظام
آموزشی،
مسئول
ارتقای
کیفیت
آموزش
و
بهبود
مستمر
فرآیندهای
آموزشی
در
سطح
دانشکده
میباشد. شرح وظایف
و
اختیارات
این
دفتر
به
شرح
زیر
است:
الف ( نظارت
بر اجرای فرآیندهای آموزشی گروهها
1.
ارزیابی
کیفی
فعالیتهای آموزشی
گروهها، اعم از کلاسهای درس،
آموزشهای بالینی
و
درونبخشی (نظیر
ژورنال
کلاب، گزارش
مورد
و ...)، بر
اساس
شاخصها و دستورالعملهای مصوب
دفتر
توسعه
آموزش.
2.
ارائه
بازخورد
در
خصوص
کیفیت
فرآیندهای
آموزشی
و
پیشنهاد
راهکارهای
بهبود.
3. نظارت
بر
نحوه
ارزشیابی
دانشجویان (شامل
طراحی
آزمون،
تعیین
اهداف
آموزشی،
روایی
و
پایایی
آزمونها) و هدایت
اجرای
صحیح
فرآیندهای
ارزشیابی
در
گروههای آموزشی.
ب(همکاری
در ارزیابی عملکرد اعضای هیئت علمی
1.
ارزیابی
کمی
و
کیفی
فعالیتهای آموزشی
اعضای
هیئت
علمی
و
ارائه
بازخورد
مناسب
به
آنان.
2.
تشویق
و
ترغیب
دانشجویان
جهت
مشارکت
فعال
در
فرآیند
ارزیابی
اساتید.
3. اطلاعرسانی
به
اساتید
در
خصوص
نتایج
ارزیابیها و تحلیل
کیفی
آنها.
4.
تحلیل
نتایج
ارزیابی
اساتید
و
بازبینی
دادهها بهصورت
کیفی
و
مصاحبهای، با هدف بهبود
عملکرد
آموزشی.
5.
ارائه
و
بازبینی
فرمهای ارزیابی
بهمنظور
اطلاعرسانی
به
اعضای
هیئت
علمی
از
طریق
وبسایت
دانشکده.
6.
حضور
در
جلسات
گروههای آموزشی
جهت
تحلیل
نتایج
ارزیابیها و پیشنهاد
راهکارهای
بهبود
نقاط
ضعف
آموزشی.
ج( ارائه
مشاوره در زمینه اجرای طرحهای پژوهش در آموزش
1. راهنمایی و
مشاوره
در
طراحی
و
اجرای
طرحهای دانشپژوهی
آموزشی
(Educational Scholarship).
2. حمایت از
اعضای
هیئت
علمی
در
راستای
چاپ
مقالات
آموزشی
در
مجلات
علمی
معتبر.
3. تشویق و
تسهیل
ارسال
فرآیندها
و
طرحهای آموزشی
به
جشنوارههای آموزشی (نظیر
شهید
مطهری
و
سایر
جشنوارهها).
د( مشارکت
در برنامهریزی آموزشی
1. نظارت بر
ارائه
طرح
درسها در ابتدای
هر
نیمسال تحصیلی
در
گروههای آموزشی.
2. پیگیری تکمیل
و
تدوین
طرحهای درس و بارگذاری
آنها در وبسایت
دانشکده.
3. همکاری با
گروههای آموزشی
در
بازنگری
و
بهروزرسانی
برنامههای آموزشی
متناسب
با
نیازهای
روز.
هـ( همکاری
در ارتقای توانمندیهای اعضای هیئت علمی در زمینههای آموزشی
1. نیازسنجی اعضای
هیئت
علمی
در
زمینههای آموزشی
و
انعکاس
نتایج
آن
به
مرکز
توسعه
آموزش
دانشگاه (EDC).
2. معرفی و
پیگیری
اعضای
هیئت
علمی
جهت
شرکت
در
کارگاههای آموزشی
مرکز EDC.
.3 تهیه و تدوین
بستههای آموزشی
و
ارائه
آنها به اعضای
هیئت
علمی
بهمنظور
ارتقای
مهارتهای تدریس
و
ارزشیابی. |